Історія броньованих автомобілів

Екіпажі для вищих представників суспільства, що дають їм шанс на порятунок при замаху, існували з моменту появи вогнепальної зброї та вибухівки. Як і сьогодні, їх незвичайних властивостей ніхто не афішував. І це розумно, адже якщо всі знатимуть, що транспортний засіб захищено, при замаху вбивця, швидше за все, скористається засобом, від якого бронь не вбереже.
 
Таким чином, все, що сьогодні відомо про бронеавтомобілі (перші екземпляри з'явилися на початку ХХ століття), є зазвичай результатом великого успіху або, навпаки, провалу служби безпеки.
 
Історія радянських захищених автомобілів почалася з американської машини Packard 14, броньованої на заводі Derham в Каліфорнії. За легендою, цей автомобіль Франклін Рузвельт в 1936 році подарував Сталіну. Але швидше за все, машина була просто куплена для кремлівського гаража.
 
Незабаром на «Паккарди», придбані в США і броньовані вже в СРСР, пересіло майже все вище радянське керівництво. Через деякий час конструктор Андрій Миколайович Островцев створив автомобіль ЗІС-110 і його захищений варіант ЗІС-115, що зовні нагадує улюблений Сталіним Packard, але на ділі є вже більш досконалої машиною.